Content & social media

Waarom is content marketing effectief? Wij zijn er bij TUQR van overtuigd dat ieder bedrijf is gebaat bij een goede content marketing strategie. Het is echter geen doel op zich, maar een middel om de bedrijfsdoelstellingen te behalen. Daarom is het belangrijk om een strategie te formuleren die bij het bedrijf past. Dit verschilt uiteraard per vraagstuk. TUQR kan helpen bij het opzetten van een effectieve content strategie. We leggen hieronder verder uit hoe dat in z’n werk gaat.

Marketing strategie opzetten

De allereerste en ook belangrijkste stap in content marketing is het bepalen van de doelgroep. Door middel van een doelgroeponderzoek kunnen we heel gedetailleerd in kaart brengen wat de juiste doelgroep is voor uw bedrijf. Voor content marketing is het namelijk de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie uw doelgroep op zoek is. Het is belangrijk dat het juiste type content op het juiste moment in de klantreis wordt getoond. Alle uitingen moeten in vorm (o.a. kleurgebruik) en tekst (o.a. lettertype en aanspreekvorm) de doelgroep aanspreken.

Contentvorm kiezen

Veel bedrijven denken dat content marketing vooral over bloggen gaat. Onterecht! Content bestaat in vele vormen: online en offline, tekst of video, animaties, magazines, folders, infographics, mailings, social media, webinars en ga zo maar door. De contentvorm is eveneens belangrijk voor zowel de marketingstrategie als de branding/identiteit van uw bedrijf. Bij TUQR kijken we dan ook naar de vorm die het beste bij het bedrijf past. Dan gaat de strategie pas echt vruchten afwerpen.

doelgroep bereiken en vasthouden

Om de vooraf gedefinieerde doelgroep te bereiken en vast te houden, is relevante content van goede kwaliteit essentieel. Want daar draait content marketing om: het informeren en adviseren van uw prospects. Kwaliteit tegenover kwantiteit. Want als u content gaat plaatsen enkel om zichtbaar te zijn, zal het tegenovergestelde resultaat worden bereikt. Het doel is om de juiste doelgroep aan te spreken, leads te genereren, vertrouwen en autoriteit op te bouwen. Het resultaat zal ook niet binnen een dag zichtbaar zijn – content marketing is een langdurige investering. Een goede strategie heeft als resultaat:

– Merkbekendheid & herkenbaarheid
– Traffic naar website
– Meer leads
– Meer conversie
– Grotere klanttevredenheid
– Engagement
– Mond-tot-mond reclame

Ook een effectieve strategie door ons laten opzetten? Neem dan contact op met één van onze drivers of kom eens langs voor een eerste strategische sessie.

Marie-Laure Pit

MEER WETEN OF KENNISMAKEN?

SEE YOU AT

THE FINISH LINE!

Race with us arrow-right