Nu dat je de hoofd onderwerpen hebt kun je ze strategisch gaan inplannen. Hoe? Zorg dat de verschillende onderwerpen in een algoritme terug komen op je social media kanalen. Zo word het niet saai en hou je variatie in je content.
Content schrijven
Je hebt een doel gevormd en verdere onderzoeken gedaan. Nu ga je de onderwerpen daadwerkelijk schrijven. Waarneer je de content schrijft houd er dan rekening mee waar je het op plaatst en hoe je wilt overkomen naar jouw klanten. Zorg waarneer je de content schrijft dat je passend en goed beeld materiaal hebt bij jouw informatie. Je kunt op veel verschillende manieren je content schrijven namelijk een uitgebreide tekst, kort maar krachtige tekst, je tekst in je beeldmateriaal of alleen beeldmateriaal. Zorg te allen tijde dat je tekst actief leest en zodra je er overheen scant lezers begrijpen waar het over gaat.
Voortgang bijhouden
Zodra je de hierboven staande stappen hebt uitgewerkt en je daadwerkelijk je content gaat plaatsen wil je natuurlijk ook weten of je daadwerkelijk je doel gaat bereiken. Doe dat door middel van een voortgang onderzoek, plan wekelijks of maandelijks een voortgang gesprek. Kijk hier door middel van cijfers of je goed op weg bent je doel te bereiken. Zo kun je namelijk je plan aanpassen waar nodig om zo je uiteindelijke doel te kunnen behalen.
Heb je zelf dit stappenplan gevolgd, maar kan het volgens jouw beter of wil je dat een team vol specialisten dit voor jou realiseert? Wacht dan niet langer en neem contact met ons op dan kunnen wij jou helpen je doelen te visualiseren.