Facebook verandert naam in Meta | Rebranding nieuws
Facebook verandert haar naam in Meta
Afgelopen donderdag maakte Mark Zuckerberg de nieuwe naam van Facebook bekend, namelijk: Meta. Alle bekende apps als Instagram, Whatsapp en Facebook komen er onder te vallen. Het sociale media platform Facebook zal haar naam wel gewoon gaan behouden. Er blijft daarmee toch nog een stukje sentiment bewaard. De naamsverandering moet benadrukken dat het bedrijf méér is dan sociale media en inzet op het ontwikkelen van de metaverse.
Van mediaplatform naar metaverse
Waarom? De naam Facebook doet voorkomen alsof het om enkel een mediaplatform gaat, echter is de lange termijn visie van Zuckerberg gefocust op veel meer dan dat. Volgens Mark Zuckerberg staan wij aan het begin van een nieuw hoofdstuk als het gaat om het internet. Meta kan worden vertaald als ‘verder gaan’, iets dat perfect aansluit bij de ambities van Facebook. Facebook ziet een enorme toekomst voor de metaverse. Een virtueel universum, het klinkt misschien nog als een ver-van-mijn-bed-show, maar de verwachtingen zijn hoog. Je kan deze nieuwe ervaring zelfs al proberen via de app Horizon Workrooms. Het idee is dat waar het internet nu vooral 2D wordt beleefd, via platte schermen, dat dit in de metaverse driedimensionaal zal zijn.
Mark Zuckerberg kennen we natuurlijk als de CEO en oprichter van Facebook, maar zijn verwachtingen voor de metaverse zijn heel hoog. De gehele tech-industrie in Silicon Valley werkt samen, om één nieuwe digitale wereld te ontwerpen. In onderstaande video kan je de metaverse zelf ervaren.
Zorgt hybride werken voor een versnelling van digitalisering?
De Covid-crisis heeft een tendens teweeg gebracht, videobellen werd onze dagelijkse bezigheid. Ondanks dat we elkaar gelukkig steeds meer zien op kantoor, heeft het hybride werken een opkomst gemaakt. In een dag van een videocall met je collega’s, naar een ronde op het formule 1 circuit en daarna nog een concert bijwonen van je favoriete artiest? Het is mogelijk dankzij een combinatie van VR, AR en mixed reality.
Is rebranding een trend in Silicon Valley?
Facebook is niet de eerste die stappen voor een rebranding onderneemt. Google ging haar in 2015 al voor met de nieuwe holding Alphabet, waar de zoekmachine is ondergebracht. Daar zijn de afgelopen jaren Search, Cloud en Youtube bij gekomen.
Echter zullen er meerdere afwegingen hebben meegespeeld. Zo is Facebook de afgelopen jaren het synoniem geworden voor privacy schandalen, desinformatie en andere negativiteit. Daarmee is de merknaam ook beschadigd geraakt. Facebook wordt door deze rebranding minder belangrijk gemaakt en is niet meer verbonden aan de nieuwe toekomst.
De vraag is of de rebranding en naamswijziging de gewenste effecten gaat hebben. Het voorbeeld van Google naar Alphabet heeft dit in ieder geval niet gedaan. In de volksmond zal het nog steeds Google blijven heten.
Wij schakelen een versnelling hoger! Ons team werkt met volle snelheid aan een gloednieuwe website.
START JE MOTOREN EN MAAKJE KLAAR VOOR DE REVOLUTIE
Bij TUQR zijn 'out-of-the-box' ideeën de brandstof die ons voortstuwt. En we zijn vastberaden om elke klant de perfecte pitcrew te bieden - deskundig, snel en altijd klaar om die revolutionaire ideeën naar de overwinning te rijden.
Kun je niet wachten en heb je ons nu al nodig dan staan wij uiteraard voor je klaar
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.