Waarom zou je jouw klanten relatiegeschenken geven met de feestdagen?

Zie je het nut nog niet zo in van relatiegeschenken? Een relatiegeschenk is een doeltreffend en relatief goedkope vorm van marketing. Je creëert mond-tot-mondreclame en een blijvende positieve herinnering aan je merk. Daarnaast versterkt het de branding van je bedrijf. Ook kan het de prospect net dat zetje geven om een partnership aan te gaan. Genoeg redenen voor een cadeautje, toch?

Top 10 best scorende relatiegeschenken

  • Wijn, maar ook wijnaccessoires zoals een set mooie wijnglazen of een wijnstopper.
  • Bioscoopvouchers.
  • Verzorgingssets met luxe producten. Zowel in de B2B- als de B2C-wereld is het belangrijk om er verzorgd uit te zien.
  • We snakken allemaal naar vakantie, dus een goede reiskoffer, reistas of leuk reisspel is een welkom cadeau.
  • VR-brillen. Leuk als vermaak, maar ook heel handig voor je business. Zo kun je presentaties laten bekijken via een VR-bril, of apps creëren die klanten op afstand kunnen uitproberen.
  • Gepersonaliseerde handdoeken. Klinkt niet erg origineel, maar als je kiest voor een luxe stof van hoogwaardige kwaliteit met de naam van de klant erop, dan scoor je geheid punten.
  • Gepersonaliseerde paraplu’s. Een goede, stevige paraplu is een aanwinst voor elk huishouden.
  • Verdiep je in de klant en geef een pakket met sportartikelen cadeau van de sport die je klant beoefent. Zo geef je direct iets persoonlijks.
  • Denk aan hoezen, houders of pennen. Maar ook een abonnement van een dienst op de tablet kan een uitgelezen kans zijn om een persoonlijk cadeau te geven.
  • Bluetooth-speaker. Te verbinden met elke smartphone of laptop, dus altijd nuttig. En sfeervol!

Waarom een duurzaam cadeau?

‘Duurzaam’ is een trending topic en werkt twee kanten op: je laat zien dat je begaan bent met het milieu én met het welzijn van de klant.

Waarom een persoonlijk cadeau?

Gepersonaliseerde relatiegeschenken leiden tot meer ‘quality leads’. Een persoonlijke benadering is altijd de beste aanpak. Het moment dat je klant het geschenk ontvangt, wordt een memorabel moment. De klant of prospect voelt zich meer gewaardeerd.

Waarom een cadeau van high value?

Een ijskrabber cadeau doen is weliswaar passend bij het winterweer, maar weinig inspirerend en al helemaal niet persoonlijk. De kans is groot dat je klant al over een ijskrabber beschikt en daardoor verliest dit cadeau al gauw al zijn waarde. Het kan zelfs zijn dat de ontvanger zich verontwaardigd voelt in plaats van gewaardeerd. Men waardeert het enorm als er zichtbaar tijd, moeite en gedachte in een cadeau is gestopt. Investeer dus in het relatiegeschenk, middels tijd, moeite of geld. Het is het waard!

Waarom een technologisch cadeau?

Alles draait tegenwoordig om technologie. Powerbanks en technische accessoires voor smartphones of tablets zijn nuttig in zowel het zakelijke leven als in de privésfeer. Zolang een relatiegeschenk nuttig is, is de kans vele malen groter dat deze ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Alle items die het leven van de klant makkelijker maken, scoren altijd goed.

We weten dat de decembermaand er eentje is met veel uitgaven, maar het geven van een relatiegeschenk is de investering waard. Je krijgt het dubbel en dwars terug!

Welk cadeau geef jij

aan je klanten dit jaar?

Contact arrow-right