Diensten voor Mees van den Brink

  • Webdevelopment en webdesign
  • Online marketing campagnes
  • Visuele identiteit

Doelstellingen

Mees van den Brink heeft als doel meer bekendheid krijgen en daardoor de online verkoop stimuleren.
Om dit te kunnen bereiken hebben we samen met Mees van den Brink een compleet plan opgesteld om zowel de offline evenals de online marketing naar een hoger niveau te tillen.

Een belangrijk onderdeel voor Mees van den Brink was het overstappen van de toenmalige website naar een webshop.
Er was een complete make-over nodig om het voor de klant overzichtelijk te maken en het bestelproces te vereenvoudigen.

De belangrijkste taken voor ons waren het aanleveren van op maat gemaakte en bewerkte afbeeldingen en het schrijven van teksten voor de webshop. Daarnaast hebben we Mees van den Brink voorzien van SEO-teksten om de vindbaarheid te verbeteren.

Overzicht werkzaamheden

  • Teksten voor op de webshop
  • Design
  • SEO-titels en -teksten
Mees van den Brink
Webdevelopment

Webdevelopment

Een heldere, functionele website die fungeert als visitekaartje voor het bedrijf of merk.

Online marketing campagnes

Hoe gaat een marketingcampagne in z’n werk? Voor het opzetten van een dergelijke campagne volgen we globaal de volgende stappen:

  • Doelgroeponderzoek. Wat is de doelgroep van Mees van den Brink? (Slangen en koppelingen branche);
  • Doelstellingen. Welke doelstellingen heeft Mees van den Brink? (Meer omzet en meer bekendheid);
  • Zoekwoordenonderzoek. Aan de hand van zoekwoordenanalyse mogelijk achterhalen welke zoekwoorden wel/niet handig zijn om te gebruiken;
  • Platform(s) kiezen. Een keuze maken op welke platform(s) de doelgroep zich bevindt en op welke de campagne uitgevoerd gaat worden;
  • Budgetbepaling. Een online marketingcampagne kost geld. Het is handig vooraf alvast een bedrag apart te zetten, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan. Uiteraard bepaalt MvdB zelf wat het budget wordt.

De campagne wordt op LinkedIn geplaatst. Het is mogelijk om de advertentie te richten op een specifiek publiek door bepaalde waarden in te geven. Bijvoorbeeld de locatie van de campagne en in welke taal de advertentie geplaatst wordt, maar ook wat het dagelijkse budget is.

Visuele identiteit

Een belangrijke factor van de visuele identiteit is de huisstijl, ook wel de eerste indruk van een bedrijf. Een huisstijl sluit aan bij het bedrijf en versterkt het merk. Onze grafische ontwerpers hebben Mees van den Brink voorzien van een compleet nieuwe huisstijl. De oude huisstijl was hoofdzakelijk oranje. We vonden het als team nodig (in overleg met Mees van den Brink) een andere kleur toe te voegen en deze als hoofdzakelijke kleur te maken. Oranje oogt soms ietwat negatief, mede daardoor wilden we een passende, positieve kleur bijvoegen. Uiteindelijk hebben we voor de kleur blauw gekozen. Dit is geïmplementeerd in de nieuwe webshop. Het oogt een stuk zakelijker vergeleken de oude huisstijl.

Weten wat wij voor jouw bedrijfsidentiteit kunnen betekenen? Neem contact op voor een gratis website check!

LET'S GET

STARTED NOW!

Lees meer arrow-right