Inhoudsopgave

Tip 1: Snelheid en HTTPS

Wat is er nog irritanter dan een trage website? Als je even snel wat op de website wil opzoeken, maar het eerste uren duurt voor dat de website is geladen. Tegenwoordig wordt een snelle website steeds meer een must have. Aangezien veel bezoekers via hun telefoon naar je website gaan op misschien al een traag Wifi-netwerk, waardoor het laden van je website dubbel vertraagd wordt. Boven een laadtijd van + 3 seconden zijn veel bezoekers van je site al afgehaakt en op zoek naar een andere website die wel snel laadt. Op deze manier maak je de website ook gebruiksvriendelijk.

Naast dat het een must have is om een snelle website te hebben,  zijn websites ook gevoelig voor hackers. Veel bezoekers hechten waarde aan een veilige website. Zorg ervoor dat je website geen malware of links naar malware bevat. Een SSL-certificaat zorgt ervoor dat je bezoekers via een beveiligde verbinding je website kunnen bekijken. Zo creëer je een https in plaats van een http bovenin de balk van de website. Vind je het lastig om dit zelf aan te passen? Hieronder hebben we nog enkele tips voor je website die makkelijker zijn toe te passen.

Tip 2: Professionele uitstraling

Binnen enkele seconden vormt een bezoeker zijn oordeel over een website en daarmee ook jouw bedrijf. Zorg dat jouw website de uitstraling heeft die je ook over wil brengen naar de klant. Heb je een luxe bedrijf dan wil je ook luxe en exclusief overkomen naar de klant.

Denk bij een professionele uitstraling niet alleen aan hoe de website eruit ziet, maar denk ook aan de SEO. Weet je niet wat er bedoeld wordt met SEO, check dan zeker even onze blog over Het verschil tussen SEO en SEA (knop naar de blog). Hier wordt uitgelegd wat SEO inhoudt.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door TUQR (@tuqr_marketing_creators)

Tip 3: Meer waarde geven

Veel bezoekers komen met een vraag of gedachte op je site. Via Google of bijvoorbeeld via social media. De eerste pagina waar ze dan op komen moet natuurlijk aantrekkelijk zijn en ook de nodige informatie geven waar ze naar op zoek waren.

Hoe langer je een bezoeker op je site weet te behouden, hoe langer zij je positief zullen onthouden. Daarom kun je ze meer opties geven wat met het gezochte onderwerp te maken heeft. Dit kun je doen met bijvoorbeeld een link naar een andere pagina op de site. Of met een call to action, een woord of soort button waar je op klikt en je dan direct naar de aangegeven pagina gaat.

Tip 4: Een site die werkt op alle apparaten

Een groot deel sitebezoekers komen waarschijnlijk via een tablet of smartphone op je website. Zorg er daarom voor dat je site ‘responsive’ is. Dat wil zeggen dat je site op alle maten schermen er goed uitziet en dat je menu ook op elk apparaat zichtbaar is en  goed functioneert.

Tip 5: Heldere navigatie

De navigatie is de Google maps van je website. De kunst hiervan is dan ook om een duidelijk en logische structuur te krijgen in de navigatiebalk. Maak vooraf duidelijk wat de hoofdcategorieën zijn en maakt eventueel gebruik van subcategorieën om verdere onderwerpen te rangschikken. Maak niet te veel hoofdcategorieën denk aan een maximum van 5 tot 7 in je navigatie om het overzicht te bewaren.

 

Tip 6: Duidelijk beeld van producten/diensten

Wanneer een bezoeker blanco op je website komt moet het gelijk duidelijk naar voren komen in welke branche jouw bedrijf opereert. De bezoeker krijgt direct een goede impressie van je bedrijf.  Denk bij een impressie aan de huisstijl van het bedrijf, waar is het bedrijf in gespecialiseerd en waar staat het bedrijf voor.

Neem als voorbeeld onze eigen website. Op onze homepage zie je gelijk de huisstijl van het bedrijf naar voren komen, namelijk het racethema en de kleuren rood, zwart en wit.  Zodra je naar beneden scrolt op de pagina komt de racewagen op je af, dat geeft de specialiteit van animaties weer. In de tekst op de homepage kun je lezen dat wij ook voor duurzaamheid staan.

(voorbeeld dat de racewagen zo naar voren komt rijden wanneer je naar beneden scrolt)

Tip 7: Vindbaarheid in zoekmachine

Als je website niet zichtbaar is in Google of andere zoekmachines, zul je geen grote aantallen bezoekers op je website aantrekken. Zorg er dus voor dat je de website optimaal inzet en dat zoekmachines snappen waar je site over gaat.

Hoe? Zorg voor goede content die op een duidelijke manier is geordend. Daarbij kun je gebruik maken van links van andere relevante websites. Ook kun je kijken wat hoogstaande gelijksoortige bedrijven als teksten gebruiken op hun sites.

Tip 8: Unieke content

Naast goede techniek, inkomende links en een snel werkende website is goede content ook zeer belangrijk. Goede content vraagt wel iets meer dan zomaar dingen en ideeën op je website te plaatsen. Zou je echt sterke content op je website willen zetten dan is het inzetten van een content strategie essentieel.

Hoe blinkt jouw website uit en wat heeft jouw website te vertellen wat de concurrent niet of minder heeft? Zorg voordat je hier aan begint dat je goed op een rij hebt wat je wilt bereiken met je content en hoe je overkomt naar de klant.

Kom je er niet uit welk soort content je wilt gaan plaatsen en op welke manier? Team TUQR helpt graag jouw website verder te tillen naar een hoger niveau.

(links naar contact van race with us)

Tip 9: Actiegericht

Probeer de dingen die je op je website plaatst ook met een doel voor ogen te plaatsen. Wat bedoelen wij hiermee? Probeer jouw bezoekers aan te zetten tot het ondernemen van actie. Bijvoorbeeld: zet onder een informatieve tekst een call to action naar een andere pagina met daarin meer informatie of bijvoorbeeld de contactpagina.

Tip 10: Beeldmateriaal

Een van de laatste tips voor je website is: beeldmateriaal. Het brein van de mens verwerkt beelden sneller dan teksten en daar kun je gebruik van maken met het bouwen van je website. Met passende afbeeldingen of animaties kun je de pagina’s overtuigender en aantrekkelijker maken.

?Let op?
Wanneer je bestaande afbeeldingen wilt gebruiken, gebruik dan geen Google-afbeeldingen. Hier kan namelijk auteursrechten aan vast zitten wanneer je die gebruikt zonder toestemming. Zou je toch een afbeelding vanuit Google willen gebruiken, contacteer dan met de fotograaf of koop voor een redelijke prijs stockfoto’s bij een van de beeldbanken. Een aantal voorbeelden van beeldbanken zijn: Adobe Stock, Deposit-photos en de Nationale beeldbank.

Wil je ondanks deze website tips toch liever advies op maat? Neem dan contact met ons op.

Make your

first sale today