Is jouw website toe aan vernieuwing of moet je nog een website bouwen? Natuurlijk wil je dat jouw website straks uitblinkt tussen die van de concurrenten en je wil natuurlijk dat via jouw website je bedrijf nog beter bekend word. Hoe ga je ervoor zorgen dat je website straks jouw bedrijf beter bekend maakt en de potentiële klanten kan overtuigen jouw dienst of product te kopen?
Hier 10 tips om jouw website tot een succes te helpen.
Wat is er nog irritanter dan een trage website? Als je even snel wat op de website wil opzoeken, maar het eerste uren duurt voor dat de website is geladen. Tegenwoordig wordt een snelle website steeds meer een must have. Aangezien veel bezoekers via hun telefoon naar je website gaan op misschien al een traag Wifi-netwerk, waardoor het laden van je website dubbel vertraagd wordt. Boven een laadtijd van + 3 seconden zijn veel bezoekers van je site al afgehaakt en op zoek naar een andere website die wel snel laadt. Op deze manier maak je de website ook gebruiksvriendelijk.
Naast dat het een must have is om een snelle website te hebben, zijn websites ook gevoelig voor hackers. Veel bezoekers hechten waarde aan een veilige website. Zorg ervoor dat je website geen malware of links naar malware bevat. Een SSL-certificaat zorgt ervoor dat je bezoekers via een beveiligde verbinding je website kunnen bekijken. Zo creëer je een https in plaats van een http bovenin de balk van de website. Vind je het lastig om dit zelf aan te passen? Hieronder hebben we nog enkele tips voor je website die makkelijker zijn toe te passen.
Tip 2: Professionele uitstraling
Binnen enkele seconden vormt een bezoeker zijn oordeel over een website en daarmee ook jouw bedrijf. Zorg dat jouw website de uitstraling heeft die je ook over wil brengen naar de klant. Heb je een luxe bedrijf dan wil je ook luxe en exclusief overkomen naar de klant.
Denk bij een professionele uitstraling niet alleen aan hoe de website eruit ziet, maar denk ook aan de SEO. Weet je niet wat er bedoeld wordt met SEO, check dan zeker even onze blog over Het verschil tussen SEO en SEA (knop naar de blog). Hier wordt uitgelegd wat SEO inhoudt.
Veel bezoekers komen met een vraag of gedachte op je site. Via Google of bijvoorbeeld via social media. De eerste pagina waar ze dan op komen moet natuurlijk aantrekkelijk zijn en ook de nodige informatie geven waar ze naar op zoek waren.
Hoe langer je een bezoeker op je site weet te behouden, hoe langer zij je positief zullen onthouden. Daarom kun je ze meer opties geven wat met het gezochte onderwerp te maken heeft. Dit kun je doen met bijvoorbeeld een link naar een andere pagina op de site. Of met een call to action, een woord of soort button waar je op klikt en je dan direct naar de aangegeven pagina gaat.
Tip 4: Een site die werkt op alle apparaten
Een groot deel sitebezoekers komen waarschijnlijk via een tablet of smartphone op je website. Zorg er daarom voor dat je site ‘responsive’ is. Dat wil zeggen dat je site op alle maten schermen er goed uitziet en dat je menu ook op elk apparaat zichtbaar is en goed functioneert.
Tip 5: Heldere navigatie
De navigatie is de Google maps van je website. De kunst hiervan is dan ook om een duidelijk en logische structuur te krijgen in de navigatiebalk. Maak vooraf duidelijk wat de hoofdcategorieën zijn en maakt eventueel gebruik van subcategorieën om verdere onderwerpen te rangschikken. Maak niet te veel hoofdcategorieën denk aan een maximum van 5 tot 7 in je navigatie om het overzicht te bewaren.
Tip 6: Duidelijk beeld van producten/diensten
Wanneer een bezoeker blanco op je website komt moet het gelijk duidelijk naar voren komen in welke branche jouw bedrijf opereert. De bezoeker krijgt direct een goede impressie van je bedrijf. Denk bij een impressie aan de huisstijl van het bedrijf, waar is het bedrijf in gespecialiseerd en waar staat het bedrijf voor.
Neem als voorbeeld onze eigen website. Op onze homepage zie je gelijk de huisstijl van het bedrijf naar voren komen, namelijk het racethema en de kleuren rood, zwart en wit. Zodra je naar beneden scrolt op de pagina komt de racewagen op je af, dat geeft de specialiteit van animaties weer. In de tekst op de homepage kun je lezen dat wij ook voor duurzaamheid staan.
(voorbeeld dat de racewagen zo naar voren komt rijden wanneer je naar beneden scrolt)
Tip 7: Vindbaarheid in zoekmachine
Als je website niet zichtbaar is in Google of andere zoekmachines, zul je geen grote aantallen bezoekers op je website aantrekken. Zorg er dus voor dat je de website optimaal inzet en dat zoekmachines snappen waar je site over gaat.
Hoe? Zorg voor goede content die op een duidelijke manier is geordend. Daarbij kun je gebruik maken van links van andere relevante websites. Ook kun je kijken wat hoogstaande gelijksoortige bedrijven als teksten gebruiken op hun sites.
Tip 8: Unieke content
Naast goede techniek, inkomende links en een snel werkende website is goede content ook zeer belangrijk. Goede content vraagt wel iets meer dan zomaar dingen en ideeën op je website te plaatsen. Zou je echt sterke content op je website willen zetten dan is het inzetten van een content strategie essentieel.
Hoe blinkt jouw website uit en wat heeft jouw website te vertellen wat de concurrent niet of minder heeft? Zorg voordat je hier aan begint dat je goed op een rij hebt wat je wilt bereiken met je content en hoe je overkomt naar de klant.
Kom je er niet uit welk soort content je wilt gaan plaatsen en op welke manier? Team TUQR helpt graag jouw website verder te tillen naar een hoger niveau.
(links naar contact van race with us)
Tip 9: Actiegericht
Probeer de dingen die je op je website plaatst ook met een doel voor ogen te plaatsen. Wat bedoelen wij hiermee? Probeer jouw bezoekers aan te zetten tot het ondernemen van actie. Bijvoorbeeld: zet onder een informatieve tekst een call to action naar een andere pagina met daarin meer informatie of bijvoorbeeld de contactpagina.
Tip 10: Beeldmateriaal
Een van de laatste tips voor je website is: beeldmateriaal. Het brein van de mens verwerkt beelden sneller dan teksten en daar kun je gebruik van maken met het bouwen van je website. Met passende afbeeldingen of animaties kun je de pagina’s overtuigender en aantrekkelijker maken.
💡Let op💡
Wanneer je bestaande afbeeldingen wilt gebruiken, gebruik dan geen Google-afbeeldingen. Hier kan namelijk auteursrechten aan vast zitten wanneer je die gebruikt zonder toestemming. Zou je toch een afbeelding vanuit Google willen gebruiken, contacteer dan met de fotograaf of koop voor een redelijke prijs stockfoto’s bij een van de beeldbanken. Een aantal voorbeelden van beeldbanken zijn: Adobe Stock, Deposit-photos en de Nationale beeldbank.
Wil je ondanks deze website tips toch liever advies op maat? Neem dan contact met ons op.
Make your
first sale today
Wij schakelen een versnelling hoger! Ons team werkt met volle snelheid aan een gloednieuwe website.
START JE MOTOREN EN MAAKJE KLAAR VOOR DE REVOLUTIE
Bij TUQR zijn 'out-of-the-box' ideeën de brandstof die ons voortstuwt. En we zijn vastberaden om elke klant de perfecte pitcrew te bieden - deskundig, snel en altijd klaar om die revolutionaire ideeën naar de overwinning te rijden.
Kun je niet wachten en heb je ons nu al nodig dan staan wij uiteraard voor je klaar
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.